Ανταποκρίσεις για το Πάσχα…από διάφορες γωνιές της Ελλάδας!

Το Πάσχα κάποιοι από εμάς ταξίδεψαν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Άλλοι παρέμειναν στα Βριλήσσια.
Στέλνουμε έθιμα που γνωρίσαμε και τις εντυπώσεις μας.
Χριστός Ανέστη!

Βρίσκομαι στο Σκινιά, ένα χωριό στο νομό Ηρακλείου της Κρήτης. Στην περιοχή  συνηθίζουν να ασβεστώνουν τα σοκάκια του χωριού τη Μεγάλη Τετάρτη και να φτιάχνουν τα παραδοσιακά καλιτσούνια και τη φουνάρα το Μεγάλο Σάββατο. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν η φουνάρα και οι μπαλοτιές που “πέφτουν” στην Ανάσταση μόλις πει ο παππάς “Χριστός ανέστη”….
Τάσος

Βρίσκομαι στις Λιβανάτες Αταλάντης, που βρίσκονται στο νομο Φθιώτιδας, στη Στερεά Ελλάδα. Εδώ τη Μεγάλη Πέμπτη βάφουμε κόκκινα τα αυγά και την Κυριακή του Πάσχα σουβλίζουμε το αρνί
Μου αρέσει εδώ, γιατί λόγω της μικρής απόστασης από τη θάλασσα, έχει καθαρό και αναζωογωνιτικό αέρα.
Δέσποινα

Γεια σας, εγώ είμαι στα Βριλήσσια,στον νομό Αττικής. Το έθιμο εδώ είναι να πηγαίνουμε στην εκκλησία και να κάνουμε μια μεγάλη διαδρομή με τον Επιτάφιο γύρο από την εκκλησία τη Μεγάλη Παρασκευή.Βάφουμε τα αυγά κόκκινα για να τσουγκρίσουμε  το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου τρώγοντας Μαγειρίτσα!
Έλενα

Είμαι  στην Κέρκυρα  στο νομό Κέρκυρας  στα Επτάνησα. Τα έθιμα της  Κέρκυρας  είναι τα εξής:τη Μ.Παρασκευή απο νωρίς το απόγευμα   αρχιζει η περιφορά των  επιταφιών.Πρώτα ξεκινάει απο το παλιο φρούριο ο επιτάφιος τουΑγ.Γεωργίου και το βραδυ βγαίνει    ο επιταφιος της Μητρόπολης με τις φιλαρμονικές  να ακολουθούν και   να παίζουν  πένθιμα εμβατήρια.Το Μ.Σάββατο  το   πρωι   όλα  τα   σπιτια μεσα στην πολη,μόλις ακούσουν τις καμπανες να χτυπούν την ώρα της πρωτης Ανάστασης,πετανε απο τα μπαλκόνια τους μικρές και μεγάλες κανάτες.Την Κυριακή του Πάσχα στην Κέρκυρα τρώνε σούπα αυγολέμονο και λίγο κρέας και τη Δευτέρα  του  Πάσχα τρώνε αρνί.
Το Πάσχα στην Κέρκυρα είναι πολύ ωραίο!
Πέρασα πολύ ωραία και λάτρεψα το έθιμο της Κέρκυρας!!!
Φαίδρα

Έφυγα το Μεγάλο Σάββατο και πήγα στη  Παραλία Αυλίδος, στο νομό Ευβοίας στη Στερεά Ελλάδα,στο εξοχικό τις γιαγιάς μου .Στην παραλία Αυλίδος  υπήρχε ένα ξεχωριστό έθιμο και μου έκανε εντύπωση.Το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ πήγα εκκλησία και στην είσοδο κάποιος άνθρωπος μάς μοίραζε πασχαλινά αυγά. Εγώ πήγα μπροστά από την Ωραία Πύλη και περίμενα να βγει ο παπάς  να πει: “Δεύτε λάβετε φως!”. Όταν βγήκε ήμουν ο πρώτος που πήρα το Άγιο Φως.Μετά από λίγο ακούστηκε το “Χριστός Ανέστη” κι εμείς τσουγκρίσαμε τα αυγά.
Αλέξης

Είμαι στο χωριό Καστράκι κοντά στο Αγρίνιο, στον νομό Αιτωλοακαρνανίας στη Στερεά Ελλάδα.Τη Μεγάλη Παρασκευή κατά την περιφορά του Επιτάφιου, έξω από κάθε σπίτι, ανάβουν ένα κεράκι για να διώχνει τα κακά πνεύματα.
Άλκης

Την Κυριακή του Πάσχα στο χωριό μου, το Δίστομο Βοιωτίας, (Στερεά Ελλάδα), συγκεντρωνόμαστε όλοι στην πλατεία του χωριού και σουβλίζουμε τα αρνιά. Στη συνέχεια ανάβουμε φωτιές στους “λάκκους”, τα ψήνουμε, τραγουδάμε και τρώμε μεζεδάκια! Οταν ετοιμαστούν, μετά από αρκετές ώρες, το παίρνει ο καθένας στο σπίτι του και έτσι στρώνουμε το πασχαλινό τραπέζι! Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι βγάζουμε το βραχιολάκι του “Μάρτη” από το χέρι μας και το δένουμε στο πόδι του αρνιού για καλή τύχη!
Χρήστος Μ.

Φέτος πήγαμε στην Εύβοια και συγκεκριμένα στην Ερέτρια για τις διακοπές του Πάσχα. Μείναμε σε ένα υπέροχο ξενοδοχείο!Ήταν τεράστιο! Μέσα στο ξενοδοχείο μπορούσες να βρεις ό,τι ήθελες και για αυτό δεν χρειάστηκε να βγούμε καθόλου έξω από το ξενοδοχείο. Ακόμα και την Ανάσταση την κάναμε στο εκκλησάκι του ξενοδοχείου. Γνώρισα ένα παιδί που το έλεγαν Νίκο με τον οποίο γίναμε πολύ καλοί φίλοι.
Δημήτρης

Το Πάσχα το πέρασα στην Αργυρούπολη του νομού Αττικής στη Στερεά Ελλάδα. Εκεί τσουγκρίσαμε τα κοκκινοβαμμένα πασχαλινά αυγά, σουβλίσαμε το αρνί και φτιάξαμε τη μαγειρίτσα. Ήταν πολύ ωραία και χάρηκα πάρα πολύ. Ήμουν πολλές μέρες εκεί και πέρασα όμορφα.
Βασίλης

Προσθέστε στους σελιδοδείκτες το μόνιμο σύνδεσμο.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.